close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קניות בעידן דיגיטלי: כללים לרכישה בטוחה באינטרנט- תוכן ממומן על ידי ישראכרט ביטוח

מערכת שורשכח אדר ב, תשפב31/03/2022

איך רוכשים נכון, חכם ומאובטח באינטרנט? כשיותר משני מיליארד אנשים מבצעים קניות אונליין, חשוב לזכור כי בהתאם לכך גם מספר הסכנות עולה במהירות. אז מהם הכללים ההכרחיים לרכישה בטוחה באינטרנט, שיצמצמו למינימום את הסיכוי שנחווה גניבה של כסף או פרטי האשראי שלנו? כל הפרטים בכתבה שלפניכם

תגיות:
צילום: shutterstock

זוכרים את הימים שקניות אונליין היו נחלתם של מעטים? ובכן, הם עברו ובשנת 2021, יותר מ-2.14 מיליארד אנשים ביצעו רכישות ברשת, כ-27.6% מאוכלוסיית העולם. הם קנו כמעט הכל: אוכל, בגדים, תחפושות, טיסות, חופשות, משחקים, מוצרי בריאות ויופי, ביטוח רכב אונליין*, ואפילו מכוניות חדשות. 

קניות אונליין הן דרך נהדרת להשוות מחירים, למצוא דילים - וכל זאת מבלי לצאת מהבית, בעזרת המחשב הנייח, או תוך כדי תנועה עם הסמארטפון, מכל מקום בעולם ובכל רגע נתון. היתרונות ברורים: זה נוח, מהיר, שומר על

צילום: shutterstock
ריחוק חברתי בימי קורונה ובעיקר - פורס בפנינו מבחר עצום של מוצרים ושירותים המתחרים על הכיס הדיגיטלי שלנו. 

עם זאת, חשוב לזכור שברשת קיימים גם סיכונים, שעלולים להכניס אותנו כקונים לצרות גדולות, אם לא נדע להקפיד על הכללים לרכישה בטוחה באינטרנט. ככל שעולה מספרם של הקונים ברשת, כך נוסק גם מספרם של הנוכלים שמנסים להפריד אותם מכספם, או לגנוב את פרטי האשראי להם. אז כן, צריך להיזהר, אבל אין סיבה לפאניקה. אם תקפידו על הכללים הבאים, תבטיחו לעצמכם קנייה נעימה ובטוחה אונליין. 

חפשו את הספקים: חיפוש פשוט בגוגל עשוי להציל אתכם לפעמים מבורות עמוקים. אם לא מתקבלות כמעט תוצאות חיפוש או אם התוצאות בעמוד הראשון מכילות מידע שלילי, ותרו על הקנייה אצל ספק זה. יש עוד אלף (או יותר) כמוהו. בתחומים מסוימים, כמו תיירות ומסעדות, ניתן לקבל מידע חשוב מביקורות של גולשים אחרים שהיו שם לפניכם ונהנו או סבלו. אם תקדישו לזה קצת זמן, זה כמעט בטוח ישתלם לכם במובן של ביצוע קנייה בטוחה ונבונה יותר. 

בררו מהי מדיניות ההחזרים והמשלוחים: האם ניתן בכלל להחזיר מוצרים פגומים, לא מתאימים או שלא מצאו חן בעיניכם? תמיד עדיף לקבל תשובות לשאלות כאלו לפני הקנייה ולא אחריה. משלוחים הם עניין גדול נוסף בקניות אונליין, שמשום שאם המוצר אינו דיגיטלי נשאלת איך הוא יסופק לכם, איפה, מתי ובאיזה מחיר – נסו לברר את התשובות טרם הרכישה.

ודאו שאתם גולשים באתר מאובטח: רמת ההצפנה באתר שבו אתם מתכוונים לקנות עשויה לעשות את ההבדל בין קנייה שמחה ומוצלחת לבין בלגן של גניבת פרטי אשראי. ודאו ששורת הכתובת של האתר בדפדפן מתחילה בסימן של מסלול נעול ובאותיות Https. מדובר בסימנים המבטיחים כי רכישות באתר זה מבוצעות בעמודים המאובטחים בהצפנת SSL, שלא מאפשרת לפענח פרטים של כרטיסי אשראי. 

שלמו בכרטיס אשראי או בפייפאל: כרטיסי אשראי יעניקו לכם ביטחון מוגבר עקב שימוש בטכנולוגיית EMV למניעת הונאות. השימוש בפייפל מומלץ אף הוא משום שכל הפרטים הרגישים נמצאים באתר אחד מאובטח ברמה גבוהה, ובכך מצטמצמת מאוד האפשרות שנוכלים ישימו יד על פרטי האשראי או פרטי חשבון הבנק שלכם.

שימרו על אנטי וירוס מעודכן והקפידו על שימוש בסיסמאות חזקות בחשבונות אונליין: במקרה זה, אין הרבה מה להוסיף. אם תזלזלו, תיפלו.

המעיטו ככל האפשר בשימוש בווי פיי לצורך קניות: רמת האבטחה של הרשת החינמית והפתוחה לכולם ירודה בהשוואה לשימוש בחיבור נתונים שרכשתם מספק התקשורת שלכם. 

היזהרו מעסקאות וחנויות אונליין מפוקפקות: אם מוצע לכם מוצר או שירות במחיר נמוך במיוחד, זה בדיוק הזמן להרים גבה. סיבות נוספות להדלקת נורות אדומות: ספקים שדורשים את הכסף בהעברה בנקאית וספקים שנמנעים מהצגת פרטים ליצירת קשר או הגעה לשירות לקוחות. אחת הדרכים הטובות להתגבר על המכשול הזה היא פשוט לקנות מספקים מוכרים, מחנויות שכבר ביצעתם בהן רכישות קודמות וזכיתם בשירות אדיב, מהיר ומקצועי. 

8. אל תקנו באופן אימפולסיבי: צרכנים רבים נוטים לקנות אונליין בלי לחשוב יותר מדי, אצל הספק הראשון שמציע להם מה שחיפשו - זו כמובן טעות. תמיד עדיף לבדוק כמה ספקים ולהשוות מחירים ותנאי רכישה ושירות, לפני שמבצעים קנייה.

זה נכון לגבי שמלה חדשה כפי שזה נכון לרכישת פוליסה של ביטוח רכב אונליין, בין אם ביטוח מקיף לרכב או ביטוח חובה. בביטוח רכב, לדוגמא, תמיד כדאי להשוות מעבר לסוגיית המחיר גם את תקרות התשלום שמציעות חברות הביטוח ואת שיעור ההשתתפות העצמית שיידרש מכם בתרחישים שונים. בדיקה וצבירה של מידע השוואתי חשובים כיום יותר מתמיד בקניות בעידן הדיגיטלי.

*הנכם מועברים לטיפולה של ישראכרט סוכנות לביטוח (2020) בע"מ, גוף מפוקח הנושא באחריות בקשר עם מוצר הביטוח הנמכר.

"ישראכרט סוכנות לביטוח (2020) בע"מ, היא סוכנות ביטוח מקבוצת ישראכרט, בעלת רישיון מאת הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון. יובהר כי האמור לעיל כולל מידע אינפורמטיבי כללי ואינו מהווה תחליף לתהליך התאמת פוליסת ביטוח לצרכים הפרטניים של מועמד לביטוח בידי בעל רישיון בתחום הביטוח. כמו כן אין לראות בו המלצה להצטרף לפוליסת ביטוח רכב מסוימת."

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה